WHAT DO YOU SEE WHILE LOOKING AT ARTWORK?

There is no one correct answer to this question. What is more, the closer we approach the issues of art, artists, and their oeuvre, the more questions spring to mind... Can craft be associated with art? Is an artist always forced to be innoavative and original? What does a painting say about its times? And - does it tell the truth?

 

ART|lesson is not an art history lecture but an attempt at active problem resolution. It aims at searching answers and posing new questions.

 

Together we can discover art!

GRAMMAR SCHOOLS (

Propozycje tematów:

Rosenthal: zrób to sam!

Warsztaty skoncentrowane na poszukiwaniu własnych rozwiązań formalnych i pomysłów na porcelanę. Uczestnicy odkrywają związki między artystycznymi trendami oraz dekoracją i formą porcelany, a także projektują własne propozycje zdobień i modeli. Zapewniamy potrzebne materiały! 
 
Smaki ukryte w obrazach i obiektach sztuki użytkowej.

Jak jedzono 100 lat temu? Czemu najchętniej używano srebrnych sztućców? Co to znaczy "olej na płótnie"? Wspólnie zbadamy materiały oraz techniki malarskie i sztuki użytkowej.

JUNIOR HIGH SCHOOL

Propozycje tematów:

Rosenthal: zrób to sam!

Warsztaty skoncentrowane na poszukiwaniu własnych rozwiązań formalnych i pomysłów na porcelanę. Uczestnicy odkrywają związki między artystycznymi trendami oraz dekoracją i formą porcelany, a także projektują własne propozycje zdobień i modeli. Zapewniamy potrzebne materiały! 

Kwestie techniczne, czyli co to jest białe złoto?

Warsztaty poświęcone porcelanowej sztuce użytkowej. Co to jest porcelana? Dlaczego nazywano ją "białym złotem"? Jak się ją wytwarza i dlaczego tak późno powstały wytwórnie w Europie? Jak dekorować wypalone powierzchnie? W części praktycznej uczniowie będą mieli okazję zaprezentować własne pomysły na dekorację porcelany.

Realizm czy impresjonizm?  

Opowieść o różnych sposobach ujęcia świata przedstawionego w malarstwie.

Ile zastosowań znajdzie srebra łyżka? Kto używał tremblezy?

Poznanie zapomnianych sprzętów codziennego użytku na przykładzie porcelany i srebra z kolekcji galerii. 

HIGH SCHOOLS

TOPICS PROPOSED:


Mirror in culture: the symbolic meaning of mirror appearing in a painting including visual and spacial effects it creates on the surface of the canvas on the example of the works of art history canon and those presented at the gallery.


How to 'read' vessels?
Lecture and practical classes about silver and porcelain marks and their changes throughout  the history.


What does a painting say about its times?
Looking at the works of Classicism, Romanticism, Realism or Impressionism we are able to recognize the chronology of various styles and epochs.